02
februari
2020
|
14:08
Europe/Amsterdam

Initiatieven van de merken | Zorg

​Onze merken zetten ideeën om in vernieuwende dienstverlening
De merken van Achmea bieden vernieuwende diensten en oplossingen aan die bijdragen aan een gezonde, veilige en toekomstbestendige samenleving. Bekende merken van Achmea zijn: Centraal Beheer, Interpolis, Zilveren Kruis, FBTO en Avéro Achmea.

Dit zijn initiatieven van onze merken op het gebied van zorg

  • Actifyde vitaliteitscoach die je helpt om in kleine stappen gezonder te leven (Zilveren Kruis).
  • Dokter Appke: app van De Friesland, voor al uw gezondheidsvragen.
  • Hartwacht: Zilveren Kruis brengt zorg veilig thuis. Een belangrijk thema voor Zilveren Kruis.
  • Huisarts 2.0: het huisartsentekort neemt toe. Zilveren Kruis is daarom intensief betrokken bij het innovatieve initiatief Huisarts 2.0.
  • 100% online GGZ Behandeling: voor deze online GGZ behandeling die wordt vergoed door Zilveren Kruis is er nauwelijks wachttijd.

Achmea is een innovatieve dienstverlener
Waar het bruist van de frisse ideeën om het verschil te maken in het dagelijks leven van onze klanten. Zo blijven we de toekomst een stap voor. 

​Onze toekomstvisie is gericht op deze onderwerpen​

1. Duurzame en veilige woon- en leefomgeving
2. Gezondheid dichterbij voor iedereen
3. Slimme en veilige mobiliteit
4. Financiële oplossingen voor nu, straks en later 
5. Onbezorgd ondernemen en goed werkgeverschap. ​

Boilerplate

Gezondheid dichterbij voor iedereen
Het Nederlandse zorgstelsel behoort tot de betere stelsels van de wereld. Dat willen we graag zo houden. Maar dat gaat niet vanzelf. Stijgende zorgkosten, bijvoorbeeld door vergrijzing en medische vooruitgang, kunnen de toegankelijkheid van de zorg bedreigen. Dit is een wezenlijk politiek en maatschappelijk vraagstuk. Achmea werkt eraan om zorg toegankelijk te houden voor iedereen. Het is onze ambitie om oplossingen te bieden zodat meer mensen langer gezond blijven, meer mensen beter worden en mensen die ziek blijven meer kwaliteit van leven ervaren. We brengen gezondheid dichterbij voor iedereen. Dichterbij in de vorm van preventie, dichterbij in tijd en aandacht, maar ook letterlijk dichterbij: bij de mensen thuis.